.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلاش ۶۰ هزار مازندرانی برای رهایی از بلای خانمان سوز
حدود ۶۰ هزار مازندرانی با ارائه داروی یارانه‌ای در حال ترک اعتیاد هستند.

به گزارش شمال نیوز، احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران بیان اینکه حدود ۶۰ هزار نفر در مازندران با دارو‌های یارانه‌ای از جمله متادون در حال ترک اعتیاد هستند، گفت: یارانه ماهانه تهیه دارو برای این افراد  بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان در ماه است.

 

او افزود: از مجموع افراد معتادی که با ارائه داروی یارانه‌ای در استان در حال ترک هستند، ۳۱۶۰ نفر زن دیده می‌شوند.

 

مظفری همچنین از شناسایی و انهدام ۱۱۸ باند قاچاق مواد مخدر امسال در مازندران خبر داد و گفت: در مجموع ۱۰ هزار نفر در ارتباط با مواد مخدر در استان دستگیر شدند که ۶ هزار نفرشان خرده فروش بودند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران افزود: ۵۹ درصد از میزان کشفیات مواد مخدر مربوط به تریاک بوده است.

 

او از کاهش سن اعتیاد، افزایش نرخ اعتیاد بین زنان و درگیری خانواده‌ها با مشکلات آسیب‌های اجتماعی ناشی از این امر را مهم‌ترین دغدغه مربوط به حوزه مواد مخدر در مازندران معرفی کرد و گفت: میانگین سن اعتیاد در مازندران کمتر از میانگین کشوری به ۲۴ سال رسیده است.

 

مظفری افزود: در مازندران با تحقق اهداف برنامه ششم توسعه مبنی بر کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میر ناشی از اعتیاد، توزیع مواد مخدر و افزایش ۲۵ درصدی طرح‌های پیشگیری نه تنها فاصله داریم بلکه آمار مرگ و میر و توزیع مواد مخدر امسال بیشتر نیز شده است.

 

او از مرگ ۵۸ نفر در مازندران بر اثر سوء مصرف موادمخدر در امسال خبر داد و افزود: این آمار ۱۲ درصد بیشتر از پارسال است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۶۵ درصد همسر آزاری، ۵۵ درصد طلاق، ۱۳ درصد کودک آزاری، ۲۵ درصد قتل عمد، ۲۳ درصد نزاع و خشونت، ۳۰ درصد جرائم کیفری و ۱۰ درصد جرائم مالی به خاطر تهیه، توزیع و مصرف موادمخدر است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در۱۲۰۷مدرسه استان هدف اجرای طرح را جلوگیری از روی آوردن افراد جدید به اعتیاد دانست و افزود: بر اساس برنامه سال ۱۴۰۰، این طرح باید از ۳۰ درصد فعلی تا ۵۰ درصد مدارس مازندران را تحت پوشش قرار دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.